A rendszeres gyaloglás előnyei

A szív és érrendszeri problémák kialakulásának rizikótényezője többek között a csökkent fizikai aktivitás, a mozgáshiány, és a statikus helyzetekben végzett életmód lehet. A keringési rendszer működésével jutnak el különböző, (jól)létünket nagyban befolyásoló fontos anyagok különböző helyekre (pl.: hormonok, tápanyagok), mely rendszert a szívünk működtet. Légzőrendszerünk segítségével történik meg a légcsere, az oxigén és szén-dioxid szállítása.

Bővebben »

A plantaris fascia

Plantaris fascia Mi a plantaris fascia? A talpi bőnye egy erős kötőszövetes lemez, ami a lábfej talpi részén a sarokcsonttól a lábujjakig húzódik. Fontos szerepet játszik a lábboltozatok megtartásában. Másik fő feladata járás közben csillapítani a láb talajnak ütődését.  Mi történik a talpi bőnye gyulladása során? A talp túlzott terhelésekor begyullad ez a kötőszövetes lemez,

Bővebben »

Testtartás gyermekkorban

Figyelj oda gyermeked testtartására! Hogy miért? Olvasd el a cikket! Nemzetközi kutatások alapján 62 %- ban fordulnak elő tartáshibák már óvodás korban is. A gyermekkori derékfájások oka 80%-ban a rossz testtartás miatt alakul ki, melyben a törzsizmok gyengesége, izomegyensúly felbomlás és a mozgáshiány is közre játszik. Ez rizikó tényezője lehet a felnőttkori derékfájdalom kialakulásának és

Bővebben »

Mellkas mobilizáció

Mellkas mobilizáció Miért fontos a mellkas megfelelő mobilitása? Gondoljunk csak bele, megfelelő mellkas mobilitás nélkül, milyen lenne a napindító nyújtózkodásunk vagy egyáltalán milyen minőségű lenne légzésünk? Mozgásaink meghatározzák létünket, mindennapjainkat, tevékenységeinket. Ha ebbe a rendszerbe már egy alkotóelem nem megfelelően működik, az kihat a többi elemre is. Mellkasunk mozgásaihoz szorosan kapcsolódnak vállízületeink, vállövünk, lapockáink, gerincünk

Bővebben »

Az egyensúlyozás

Az egyensúlyozás Tudtad ?Egyensúlyunk térben és időben való megtartásához komplex mozdulatok láncolata (koordináció) szükséges! A jó propriocepcióhoz (testhelyzet érzékelés) pedig nem utolsó sorban megfelelő (kötő)szöveti állapot szükséges! amihez rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű vízfogyasztásra és stressz mentes életre is szükség lesz! Hogy kapcsolódnak ezek össze ?Kutatások alapján elmondható, hogy a fascia (kötőszövet) egy idegvégződésekben bőségesen gazdag

Bővebben »

Felülés, mint hasizom erősítés versus core izomzat erősítés?

Felülés, mint hasizom erősítés versus core izomzat erősítés? Sokaknak, ha hasizom erősítésről van szó, a felülés jut eszükbe, pedig azt, ha nem megfelelően végezzük, még árthatunk is magunknak. A felülről indított hasizom gyakorlat nem erősíti egészében a hasüreget körülvevő izmokat együttesen, mi több a gerincre nagy behatású nyomóerő kerül, ami különböző panaszokhoz is vezethet, illetve

Bővebben »

Tudj meg többet az SMR hengerezésről!

Tudj meg többet az SMR hengerezésről! Lássuk kifejezetten gyakorlati szempontból, hogyan fejti ki hatását, hogy használd jól! SMR angol mozaikszó: Self Myofascial Releas, azaz izompólya önmasszázs. Testünk izomkötegei magas víztartalmú kötőszövetes pólyával borítottak. Több izomköteg egymás alatt, felett, mellett helyezkedik el. Ezek között található a változó vastagságú rendkívül elasztikus szövet a fascia, melynek elválasztó, támasztó,

Bővebben »

Myofasciális láncok

Myofasciális láncok Modern szemléletű kutatások alapján elmondható, hogy az emberi test nem különálló izmokból épül fel, hanem sokkal inkább hosszú myofasciális láncokból. Thomas Myers 12 ilyen myofasciális láncot tárt fel az emberi szervezetben, melyek tetőtől talpig összekötik testrészeinket, meghatározzák testtartásunkat és lehetővé teszik mozdulataink kivitelezését. Ez mit is jelent? Minden izmot kötőszövet/fascia vesz körül, kapcsol

Bővebben »

Miért fontos a reggeli mobilizáció?

Miért fontos a reggeli mobilizáció? A napindító mobilizálás segítségével kiegyensúlyozottabbak leszünk, mely életünk egyéb területein is könnyedséget eredményez. Könnyebben tudjuk venni a szembejövő akadályokat és rugalmasabbá válunk. A reggeli mozgás azontúl, hogy egész napos jó közérzetet biztosít, a bennünk zajló élettani folyamatokat is jótékonyan befolyásolja. Az biztos, ha tornával indítjuk a napunkat, akkor aznap már nyugodt

Bővebben »

Gyógytorna, gyógymasszázs? Mikor melyiket válasszam?

Gyógytorna, gyógymasszázs? Mikor melyiket válasszam? Az emberek szeretnének minimális energiabefektetéssel fizikailag és mentálisan jól lenni. Ezért sokszor a tüneti terápiaként jól alkalmazható a gyógymasszázst választják. Azonban a tartós fizikai jóllétet a mozgásformákban gazdag életmóddal lehet megvalósítani. A gyógymasszázs a páciens oldaláról tekintve passzív eljárás. Célja a fájdalom ördögi körének megszakítása, a szövetek lokális keringésének javítása,

Bővebben »

Nem szeret hason feküdni a kisbabám! Mit tegyek?

Nem szeret hason feküdni a kisbabám! Mit tegyek? Szülőként teljesen frusztráló, ha több irányból is azt a szigorú javaslatot kapod, hogy kisbabád naponta 20 percet folyamatosan feküdjön hason akkor is, ha közben egyfolytában sír. Mi is a cél? Az a cél, hogy a hasra helyezett baba a hónapok teltével a vízszintestől egyre magasabbra tudja emelni

Bővebben »

A kellemetlen futótérd megoldása

A kellemetlen futótérd megoldása Nagy százalékban futókat érintő probléma. A comb oldalsó hosszú, rostos szalagja a sorozatos, kitartó távok során túlterhelődhet, olyan feszessé válik, mint egy gitárhúr. Így előzheted meg, fussuk át a tudnivalókat! Biztosan hallottál már a futótérd szindrómáról, vagy másképpen iliotibiális szalag szindrómáról (ITBS). Ahogy Berkes Gábor, a Sevenhills Sportdiagnosztika edzője is mondta,

Bővebben »

Lélegezz szabadon!

Lélegezz szabadon! A légzőgyakorlatok könnyűek, frissítő hatásukat azonnal érzed!Több napos fekvés után a felépülésed első lépcsője. Naponta kb. 20.000 x veszünk levegőt, nyugalomban percenként 12-16 lélegzetvétel biztosítja a szervezet oxigénellátását. Sportoláskor, fizikai aktivitáskor szaporábban lélegzünk, tehát nagyon nem mindegy a levegő- és légzésünk minősége. Biztos tudod, hogy a rekeszizom a légzés fő izma.A hasüreget választja

Bővebben »

Köpölyözés

Köpölyözés Mi az a köpölyözés? A hagyományos népi gyógyászat igen kedvelt módszere és mi gyógytornászok is szívesen használjuk a mozgásterápia elemeként. Ez egy vákuum terápia, ami elsősorban a bőrre és a bőr alatti kötőszövetre, a legfelső izomrétegre hat. A köpölyben tartósan negatív nyomást hozunk létre, ami megemeli a bőrt, felhúzó erőhatást fejt ki a kötőszövetes

Bővebben »

Ha rendszeresen fáj a vállad, ezekre a gyakorlatokra okvetlenül szükséged lesz!

Ha rendszeresen fáj a vállad, ezekre a gyakorlatokra okvetlenül szükséged lesz! Megdöbbentő tény, de a sportolók zöme küszködött már vállpanaszokkal. E vállproblémák jelentős része az ízület túlzott igénybevételéből fakad. Gondolj bele, hetente rendszeres edzéskor és versenyeken a sportágadnak megfelelően több százszor végzel a karjaiddal a fej fölött dobást, leütést, húzást pl.: röplabda, atlétika dobó számok,

Bővebben »

Nyújtás és hengerezés: mikor, melyiket?

Nyújtás és hengerezés: mikor, melyiket? Miből áll a mai edzésed, milyen munkát végeznek majd az izmaid? Gondold végig, milyen az izmaid érzete! A kötött vagy fájdalmas régiónak szentelj nagyobb figyelmet a bemelegítéskor! A nyújtást és a hengerezést érdemes mind edzés előtt, mind edzés után elvégezni. Hogy pontosan hogyan is, lássuk részletesen! Bemelegítés → szuper preventív, ha

Bővebben »

3 dolog, amit bárcsak tudtál volna az első sérülésed előtt

3 dolog, amit bárcsak tudtál volna az első sérülésed előtt Mindennapi életünk automatikus mozgások sorozata, melyek kivitelezése nem igényel erőfeszítést. Ha rendszeresen sportolsz, szintén egy sor milliószor elvégzett mozgással dolgozol, melyeket az idegrendszered már szinte csukott szemmel vezérel. Képzelj el egy színdarabot a 20. előadásán: az összes színész betéve tudja a szöveget, a poénok pont

Bővebben »

Új technikánk, a flossing

Új technikánk, a flossing Kompressziós terápia mozgással A dolgos hétköznapokban, a nem megfelelő életmód hatására túlterhelések sorozata érhet minket, ami viszonylag hamar, akár komolyabb mozgásszervi fájdalmakhoz és betegségekhez vezetnek. Szervezetünket ért túlterhelések okozhatnak izom és kötőszöveti egyensúly megbomlást, amely az ízületeink mozgásterjedelmének beszűkülését, szöveteink krónikus feszességét, az izmok gyengülését vonhatja maga után. Ezen tényezők sérülésekhez,

Bővebben »

A szétnyílt hasizom problémája

A szétnyílt hasizom problémája Nagy Lilla gyógytornász kolléganőnk cikke egy gyakori problémáról és a lehetséges megoldásról Várandósságból visszamaradt, feltűnően előredomborodó hasad van? Ha a fent említett esetet tapasztalod, nagy valószínűséggel az egyenes hasizmok rostjainak szétnyílásával (rectus diastasissal) állsz szemben. A két izomköteg között elhelyezkedő hártyás terület (linea alba) megnyúlása miatt az izomrostok távolodnak egymástól, szétcsúsznak,

Bővebben »

A lábujjhegyen járó gyerekekről

A lábujjhegyen járó gyerekekről Az utóbbi két hónapot tekintve három kisgyereket kezeltem A lábujjhegyen járó gyerekekről Az utóbbi két hónapot tekintve három kisgyereket kezeltem,akik 7 hónap és egy éves kor közöttiek, önállóan kapaszkodva felállnak, de erősen lábujjhegyen. Négy kisgyerek, 15 hónap és 2.5 éves kor közöttiek, már önállóan spiccen járt, mikor először találkoztunk. Két iskolás

Bővebben »

Fájdalom a farizom környékén és lábzsibbadás?

Fájdalom a farizom környékén, lábzsibbadás? Ha Ön hasonló tüneteket észlel – akár akut vagy akár régóta fennálló- és orvosról, orvosra járva sem derül fény a probléma okára, kérem, engedje meg, hogy ejtsek néhány szót az úgynevezett piriformis szindrómáról. Fájdalom a farizom környékén, lábzsibbadás? Ha Ön hasonló tüneteket észlel – akár akut vagy akár régóta fennálló-

Bővebben »

(30) 508 0972

info@devaifizioterapia.hu